MARIKA TEREŠČENKO
Projekta koordinatore
Meklē Patņa ekoskolu arī te:
- https://www.facebook.com/patnis.lv #ekoskola
Ekoskola medijos:
- Stefānija Dubra "Zaļajai domāšanai jāsākas bērnībā"multinews.lv/02.12.2021. https://ej.uz/ekoskola_medijos1
- 2023. gada 31.oktobrī mūsu Ekoskolas pārstāvji - Marika Tereščenko (Ekoskolas koordinatore) un Kristians Greckis (Ekoskolas dalībnieks) - viesojās Latvijas Radio2. Diskusijas laikā apspriests, kā mūsu skola iesaistīties Rīcību dienās 2023 (6.-12.novembris), par ilgspējības mērķiem un ko mēs katrs varētu darīt, lai mūsu pasaule kļūtu dabai draudzīgāka.
#Patnis #Ekoskolas #LatvijasRadio2 #Rīcībasdienas2023 #PlanētaPirmajāvietā
Kas ir EKOSKOLA?
Šī programma veicina izpratni par vidi, saistot to ar daudziem mācību priekšmetiem, veido attieksmi un vērtības.
Ekoskolu programma ir viens no visaptverošākajiem un populārākajiem vides izglītības modeļiem pasaulē, kura:
- veicina izpratni par vidi, saistot to ar daudziem mācību priekšmetiem,
- veido attieksmi un vērtības, interesi par vidi un līdz ar to arī vēlmi rīkoties, pie tam procesā iekļaujot ne tikai skolas dzīvē iesaistītos, bet arī apkārtējo sabiedrību, tādējādi veicinot kopējo vides apziņas attīstību.
Ekoskolu programmas simbols, atpazīstamākais elements un arī viens no tās veiksmes pamatcēloņiem ir stimula sistēma skolām par sekmīgu līdzdalību programmas aktivitātēs un to prasību pilnīgu ieviešanu – Zaļā Karoga balva.
2023./2024.MĀCĪBU GADS
VIDES IZVĒRTĒJUMS
Esam izvērtējuši Patņa iespējas un darbību 9 aspektos, t.i., snieguši vides izvērtējumu. Plašāk lasīt te:
VIDES KODEKSS
Šī gada tēmā "Pārtika" esam izstrādājuši vides kodeksu. Plašāk lasīt te:
RĪCĪBAS PLĀNS
Katram mēnesim izstrādāts rīcības plāns, secīgi darbojoties pie šī gada tēmas visaptveroša īstenojuma 1. -12.klasē. Plašāk lasīt te:
23./24.MACĪBU GADA AKTIVITĀTES
APRĪLIS
Aprīļa mēnesī Patņa Ekoskolas pārstāvji veidoja sadarbību kopā ar pamatskolu “Rīdze”. Pie mums viesojās 2.klases skolēni. Mūsu ciemiņi iepazina Patņa sākumskolas vidi, klausījās un piedalījās Ekoskolu svarīgu jautājumu diskusijā, kopīgi komandās atbildēja uz dažādiem ekoloģiski svarīgiem jautājumiem. Paldies ciemiņiem par aktivitāti un iesaisti, tiekamies nākamajā reizē!
Aprīļa mēnesī aktualizējām arī dizaina un tehnoloģijas mācību saturā veselīgo un pašgatavotā ēdiena nozīmi
. Sākumskolas 1.klases piedalījās izglītojošā lekcijā par pārtiku, kā arī paši gatavoja savu maizi. Paldies Hārdija vecākiem par iesaisti!
Arī angļu valodā integrējam pārtikas nozīmi mūsu skolas ikdienā. 5.klases skolēni pēc izvēles veidoja kolāžu, kā mēs skolā varētu samazināt pārtikas atkritumus. Paldies 5.klases skolēniem par idejām.
Gada ietvaros mūsu skola aprīlī nodeva 60kg izlietoto bateriju. Paldies ikvienam par iesaistīšanos mūsu ikdienas un vides uzlabošanā!
MARTS
Viens no marta svarīgākajiem uzdevumiem bija katrai klasei iestādīt un audzēt sēkliņas, lai līdz skolas beigām skolēni iemācītos rūpēties, gādāt un priecāties par mūsu mazajiem augiem. Cerams, ka arī nākamais svarīgais uzdevums – izveidot savu mazdārziņu pilnveidosies! Turam īkšķus, lai mums visiem kopā izdotos!
FEBRUĀRIS
Šajā mēnesī bija plānota izglītojoša lekcija par pārtikas ietekmi uz apkārtējo vidi, bet skolēni izlēma, ka varētu noprezentēt iegūtos datus no Rīcību dienas, kur skolēni pildīja anketu par saviem ikdienas pārtikas ieradumiem. Tāpēc kopīgi sadarbojoties, Ekoskolas skolēni prezentēja iegūtos datus, un kopīgi ar skolēniem veica secinājumus.
JANVĀRIS
Skolēni, sekojot Rīcības plānam, janvārī bija izplānojuši svērt pārtikas atkritumus. Skolēniem izdevās noteikt, ka Patnim vidēji sanāk izmest 730 kg pārtikas daudzumu gadā, kas vidēji ir 2,81 kg gadā uz vienu skolēnu. Izmestās pārtikas daudzums vidēji dienā uz vienu skolēnu – 0,01 kg. Ņemot vērā, ka Ekoskolas skolēniem šāds uzdevums bija pirmo gadu, tad šos datus pievienosim pie turpmāko gadu salīdzināšanas, lai noskaidrotu kā mums izdodas samazināt pārtikas atkritumu daudzumu.