Latvijas skolas soma

2024./2025.mācību gads
SEPTEMBRIS

Jaunā 10.klase Adaptācijas dienā veltīja laiku savu klasesbiedru iepazīšanai, apmeklējot Laboratorium zinātnes skolu, lai ieskatītos pasaulē, kur zinātne un māksla satiekas! Noskaidrojām, kas nepieciešams, lai radītu ticamus efektus filmās un teātra izrādēs. Tāpat uzzinājām, kā gatavo mākslīgās asinis un speciālus degošos šķidrumus. Bet galvenais sapratām, ka nekas nebūtu īstenojams bez ļoti precīziem aprēķiniem un specifiskām zināšanām.
SOMA1


 



2023./2024. mācību gads

MAIJS

Franču dramaturgs Žans Anuijs 20. gadsimtā piedāvāja pārrakstīt senos mītus un sengrieķu traģēdiju sižetus, lai pārbaudītu to dzīvotspēju mūsdienu cilvēka pasaules izpratnē – Antigone ir gatava pretoties valdnieka Kreona aizliegumam ar godu apglabāt viņas kaujā kritušo brāli un riskēt ar dzīvību, tāpēc ka viņas sirds tā liek. Vai 21. gadsimtā joprojām eksistē sirds likumi? Un kādos brīžos tie stājas spēkā? Skolēnu atsauksmes pēc teātra izrādes. Sabīne: “Izrāde ir ļoti vērtīga, jo tā palīdz dziļāk saskatīt tēlu rīcības motīvus, gūt nozīmīgas atziņas dzīvei, kā arī tas bija brīnišķīgi un aizraujoši pavadīts vakars, kas radīja pārdomas un iedvesmu mācību gada noslēgumā.” Ralfs: “Mēs uzzinājām, kā “Antigoni” var stāstīt mūsdienīgāk um kā aktieri padara izrādi dzīvāku.” Keita: “Man ļoti patika, jo varējām salīdzināt izlasīto “Antigoni” ar teātri, un pati izrāde bija ļoti interesanta.” Elišeba: “Man ļoti patika izrāde, aktieri ļoti labi mācēja pārraidīt emocijas skatītājiem, un bija interesanti skatīties kā izrāde bija uztaisīta mūsdienīgāka.” 
#LatvijasSkolasSoma
antigone

MARTS

7., 8. un  9. klase 7.martā dodas uz Leļļu teātri, ieraudzīt un izjust izrādi "Sibīrijas Haiku". Jau pirmajā minūtēs kādam acīs bija asaras - milzu pārdzīvojums par kara netaisnību un bezspēcību likteņa priekšā.
#LatvijasSkolasSoma
haiku













 

 

 

 

 

 

 


MARTS


11. un 12.kl. matemātikas un inženierzinību virziens apmeklēs Rīgas Biržu - "Kā skatīties un ieraudzīt", uzzinās par gleznas veidošanas principiem, kā pareizi interpretēt mākslas darbu, tajā ietverto identitāti (atbilst programmai - personība, līdzatbildība, tradīcijas, mākslas valoda) : https://latvijasskolassoma.lv/norise/makslas-nodarbiba-ka-skatities-un-ieraudzit/ Nodarbība tiek rīkota ar nolūku palīdzēt skolēniem pilnveidot pārliecību par personīgo viedokli un vārdu krājumu, ko izmantojam, lai raksturotu vizuālu pieredzi, tai skaitā arī mākslas darbus. Daļa no nodarbības būs praktiska un iepazīstinās ar mākslas valodas pamatiem, kuru pārzināšana sniegs iespēju ne tikai precīzāk uztvert dažādos mākslas aspektus, bet arī novērtēt krāsas, laukuma, līnijas, formas vai kompozīcijas nozīmi. Vizuālizpratnes darbnīcā skolēni apgūs plašākas iemaņas mākslas darba uztverē un interpretēšanā. Atziņas tiks pielietotas arī praksē, radoši analizējot un komentējot atsevišķus mākslas darbus.
Nodarbībā tiek pārrunātas tādas tēmas kā personība, līdzatbildība, tradīcijas, mākslas valoda, tomēr apskatāmās tēmas var tikt pielāgotas grupas interesēm. Paldies kultūrizglītības programmai “Latvijas skolas soma” un sk. Diānai✨
#LatvijasSkolasSoma
skolas soma

 

 









 

 









 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Savukārt 28. martā devās uz LNMM - "Personības darbnīca", par J.Grosvaldu, kas iekļauts LV kultūras kanonā (vizuālā māksla):  https://latvijasskolassoma.lv/norise/nodarbiba-personibas-darbnica/
#LatvijasSkolasSoma


MARTS

4.klases nodarbība Iepazīsti un uzbūvē tvaika lokomotīvi. Fotoorientēšanās nodarbība Izzini dzelzceļu muzejā.
#LatvijasSkolasSoma

FEBRUĀRIS

? Mūsu "Patņa" 4. klase apmeklēja nodarbību “Ja es būtu grāmata” Latvijas Nacionālajā bibliotēkā.
? Skolēniem bija iespēja iepazīt ekspozīciju “Grāmata Latvijā”, izzinot grāmatas radīšanas ceļu caur maņām, aizdomāties, vai grāmata viņiem ir bieds vai draugs, un uzzināt dažus īpašus stāstus.
? Nodarbības otrajā daļā skolēni iejutās grāmatu ilustratora lomā un secināja, ka tas ir grūtāk, kā varētu likties.
Mēs noteikti brauksim vēl, jo iespaidīgā bibliotēkas ēka skolēnus uzrunāja un piesaistīja!
#LatvijasSkolasSoma
sk

FEBRUĀRIS

Dailes teātrī tikšanās ar Brandu - 12.klases skolēni jau otro sezonu Literatūras un Kultūras kanona mācību priekšmetu ietvaros izzina šo pretrunīgo personību. Izrāde "Brands".
#LatvijasSkolasSoma
brands


 

 

 

 

 


 

JANVĀRIS

STEAM projekts 1. klasēs šoreiz par Gaismu un Skaņu. Pagājušajā nedēļā mums bija iespēja ciemoties Latvijas Nacionālajā Operā, kur šoreiz nevis sēdējām skatītāju rindās, bet pavadījām laiku gan uz skatuves, gan izpētījām, kas notiek aiz lielajiem skatuves aizkariem! Tā kā paši veidosim savu leļļu izrādi, mūsu mērķis bija uzzināt, kā ar gaismas un skaņas palīdzību to padarīt skatītājam pievilcīgāku un interesantāku!
#LatvijasSkolasSoma

Video file

DECEMBRIS

19. decembrī pēc mācību dienas 1.-6.klases skolēni pulcējās skolas pagalmā, lai svinētu Ziemas saulgriežus. Pie mums viesojās folkloras kopas "Vilkači" pārstāvji ar draugiem, lai ieskandinātu patiesi latviskus svētkus. Pirms tam jau bijām saņēmuši dziesmas, kuras mācījāmies, lai skanīgi dziedātu kopā. Skolēni kopā ar ģimenēm bija sagatavojuši maskas - bija gan dažādi zvēri mūsu starpā, tai skaitā kaza, gan Nāve. Gājām rotaļās, vilkām bluķi, kuru beigās arī sadedzinājām. Katram bija iespēja uzrakstīt šajā gadā sastrādātās blēņas un vai to, ko negribās ņemt līdzi jaunā gadā, un to visu sadedzinājām ugunskurā. Svētkos mielojāmies ar pelēkajiem zirņiem ar speķi, un ceram, ka šī varētu būt lieliska "Patņa" tradīcija, ko turpināt arī nākamajos gados. 
#LatvijasSkolasSoma

8.klase - Nodarbība “Veiksme vai prasme? Kā uzņemt labu attēlu”. Vai pastāv perfekts attēls? Kas ir nepieciešams, lai attēls būtu labs? Nodarbībā skolēni tiek iepazīstināti ar kompozīcijas tehnikām, kas tiek izmantotas jebkādu attēlu veidošanā.
#LatvijasSkolasSoma

NOVEMBRIS

4. un 6.klase viesojās "Kino muzejā", lai veidotu aplikāciju animācijas filmiņu stop motion tehnikā. Skolēni darbojās grupās un izvēlējās realizēt pašu veidotu filmas scenāriju. Pirms doties uz muzeju,4.klases skolēni latviešu valodas stundās pētīja spēles valodā un pēc līdzīga parauga paši radīja joku stāstu vai dzejolīti. Tas kalpoja kā pamats filmiņas scenārijam.Muzeja apmeklējums bija noslēgums starppriekšmetu projektam.
LSS muzejs

 

17. novembrī 11. un 12. klašu skolēni skolā tiekas ar Ziedoņa klasi kultūrizglītojošā notikumā "Kā darbojas kultūra?". Jautājumi un uzdevumi par un ap kultūru, kur radošos meklējumos tiek noskaidrots:

  • Kas ir kultūra?
  • Ko vēsta kultūrvēsturiski arhitektūras objekti, piemēram, SIA "Starptautiskā rakstnieku un tulkotāju māja"?

    Paldies sk.Gunita!
    Pasākumu nodrošina Imanta Ziedoņa fonds "Viegli"
    #Latvijasskolassoma
    Ziedoņa klase

14.novembrī, ieviešot skolā jaunu mācību priekšmetu STEAM projekti, 2. klašu skolēni devās uz izzinošo nodarbība "Zinātnes un mākslas krustpunkti". Klātienes nodarbībā skolēni uzzināja, ka mūsdienās zinātne ir ne tikai jau zināmajās lietās un nozarēs, bet zinātne tiek izmantota arī filmās un teātra izrādēs. Tika aplūkots, kas ir nepieciešams, lai radītu ticamus specefektus un pēc iespējas precīzāk attēlotu filmās un izrādēs redzamos notikumus. Skolēni uzzināja, kā gatavo mākslīgās asinis, sniegu, ādu, speciālus degošus šķīdumus utml. Tas viss nebūtu īstenojams bez ļoti precīziem aprēķiniem un specifiskām zināšanām. Specefektiem par pamatu tika ņemta Latvijā radītā filma "Dvēseļu putenis" . Izzinošā nodarbība rīkota kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros.
#Latvijasskolasoma

lss4
10.novembrī
8.klase apmeklē šokolādes fabriku "Laima". Iepakojuma dizaina attīstība rūpnīcā Laima - kas, kā, kad? Uz šiem jautājumiem 8.klase guva garšīgas atbildes. Pašu gatavotās šokolādes arī ir īpaša pieredze! Paldies skolotājai Sanitai!
Pasākumu nodrošina
SIA "Orkla Latvija"
#Latvijasskolassoma
laima
#latvijasskolassoma

OKTOBRIS

12.oktobrī 7.kl. skolēni ar vēstures skolotāju Raimondu devās uz Latvijas Nacionālo vēstures muzeju, kur darbojās muzejnodarbībā “Kā dzīvoja senie ļaudis?”

Tās laikā skolēni papildināja zināšanas par senvēstures periodu Latvijā, iepazīstot daudzveidīgus arheoloģiskos priekšmetus - ieročus, darba rīkus, sadzīves priekšmetus, keramiku, rotas, apģērbu, kā arī stiprināja prasmes atpazīt un raksturot dažādus vēstures avotus.

Nodarbības gaitā skolēni praktiski darbojās ar arheoloģisko priekšmetu kopijām: māla trauku fragmentiem, krama rīkiem, bronzas cirvjiem, akmens laikmeta priekšmetu – harpūnas, makšķerāķa un bultu gala – 3D modeļiem.

Paldies, Raimonda!
Pasākumu nodrošina
Latvijas Nacionālais vēstures muzejs
#latvijasskolassoma
lss1?


lss4.oktobrī piedalāmies Latvijas skolas somas 5. gadu jubilejas konferencē. Atskats uz paveikto, ieteikumi un ceļavārdi jaunajam mācību gadam iedrošina izmantot plašo Latvijas skolas somas kultūras fondu arī turpmāk.
Kultūras ministre A.Logina atgādina, ka "kultūra ir mūsu intelektuālās izaugsmes nodrošinājums".
Latvijas skolas soma palīdz piedzīvot kultūru kopā, tā ir laba investīcija mūsu sabiedrībā, ļaujot iepazīt to, ko bērns vēlāk izmantos visu mūžu.
"Latvijas skolas soma iedeva telpu, kur izglītībai un kultūrai satikties,  savstarpēji bagātināties," akcentē Lilita Mačtama,Kuldīgas novada koordinatore.
#latvijasskolassoma








 


SEPTEMBRIS

29.septembrī 11.klase apmeklē
Dailes teātra izrādi
"Poēma par spēlmani".
spelm

Skolēnu pārdomas pēc redzētā:

  • Izrāde bija interesanta - tā atgādināja īsta cilvēka dzīvi.
  • Man patika izrāde. Izrāde izdzīvoja Klāva un Pētersona dzīvi ar vairākiem izteiksmes elementiem. Man ļoti patika horeogrāfija, jo tā bija progresīva un, manuprāt, ekspresionisma veids. Tomēr visvairāk man patika mūzika, jo pazinu gan koristus, gan komponistus.
  • Izrāde bija, manuprāt, par lugas rakstnieka dzīves notikumiem. Izrādē tika parādīti ļoti neparastā un reizēm uzreiz neizprotamā veidā rakstnieka galvenie dzīves notikumi.
  • Izrāde bija ļoti interesanta, spēju viegli iedziļināties notiekošajā, tomēr bija nedaudz pagrūti saprast galveno domu.
  • Teātris bija ļoti labs un interesants. Tā bija skaista izrāde, kuru es dažreiz nesapratu, bet man patika viss, ko es sapratu.
  • Man ļoti patika izrāde, bija interesanti un aizraujoši to skatīties.
  • Kaut es baigi nesapratu, kas tur notika (beigas tikai sapratu), bet bija gan bēdīgi, gan reizēm smieklīgi.
  • Ļoti daudzslāņaina izrāde, dažos brīžos bija jāpacenšas, lai tiktu līdzi. Pēc teātra bija, par ko padomāt. Ļoti talantīgs koris :)
  • Luga bija par dzīvi, mīlestību un visiem pieaugšanas procesiem, dažos momentos nevarēja saprast, kas notiek, bet dzīvē tā arī ir.
  • Man ļoti patika izrāde. Mans mīļākais aspekts bija tieši mūzika un tas interesantais veids, kā Pēteris Pētersons stāsta savu un Klāva stāstu vienlaicīgi. Man ļoti patika mūzika, jo tas izveidoja interesanto atmosfēru un emocijas.

Pasākumu nodrošina Dailes teātris, VSIA
#latvijasskolassoma

2022./2023. mācību gads

MARTS
Izrāde "Pinokio piedzīvojumi" Nacionālajā teātrī 1.-6.klase

FEBRUĀRIS
7.-12.kl.skolēni apmeklē jaunāko latviešu kino "Mātes piens".
1.-6.kl. "Namdaru darbnīca"

JANVĀRIS
Vidusskolēni un pedagogi apmeklē Dailes teātra izrādi "Brands".

DECEMBRIS
6.klase viesojas Dailes teātrī un izzina tā aizkulises.

OKTOBRIS
Šodien, 17.oktobrī, Patnis Latvijas skolas somas forumā satiek kolēģus no visas Latvijas.
Latvijas skolas soma ir:
- Kvalitatīva kultūras pieredze.
- Komandas darbs, kur strādā nevis stundas, bet darbus./A.Tūna/
- Vērtība, kas radīta un nākusi uz palikšanu. /N.Puntulis/
- Pieredze, kas paplašina visu mūsu debesis.
Paldies LNT aktieriem par muzikālo pārsteigumu, mūs priecējot pirmdienā, savā brīvdienā!
#Latvijasskolassoma
lss1














OKTOBRIS

Patnis izzina muzeju un teātri!
Šorīt 1.a klase Z. Lipkes memoriālā atklāja brīnišķīgu un emocionālu stāstu par drosmīgo Zigi un viņa sunīti Džeri.
Izrādē "Puika ar suni" (pēc I. Zanderes) tiek stāstīts, kā mazais puisēns un viņa ģimene palīdzēja glābt ebrejus. Stāstījums veidots bērniem saprotamā valodā, arī ar smieklīgām atkāpēm caur paša mazā puisēna domām, tomēr arī atklājot traģiskos vēstures notikumus.
Vecāki, esiet gatavi, ka bērni šovakar Jums uzdos lielus jautājumus - par karu, ebrejiem, geto, nacistiem.
Ž. Lipkes memoriāls - tā noteikti ir vieta, kur vērts atgriezties kopā ar ģimeni! 
#Patnis #latvijasskolassoma #lipkememorial
LSS











SEPTEMBRIS
1.-3.klašu skolēni viesojās dzejnieka Ojāra Vācieša memoriālajā muzejā, piedaloties atraktīvā nodarbībā "DzejDaba".
dz2022









2021./2022. mācību gads

APRĪLIS

FEBRUĀRIS

r1Kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 11. februārī 1. - 3.klasēs ciemojās stāstniece Līga Reitere ar sākumskolā aktuālu un noderīgu glītrakstīšanas nodarbību.
Uzzinājām, kāda ir laba rakstāmrīka izvēle, cik svarīga ir stājas un attieksmes veidošana. Iepazinām pirkstu vingrinājumus, glītrakstīšanas un glītas dzīves likumus, kā arī praktiski izmēģinājām roku greznu burtu rakstīšanā.
 

 

DECEMBRIS

zsvZiemassvētku pasakas 1.-6.klasē 21.decembrī/digitāla koncertlekcija
Tuvojas Ziemassvētku gaidīšanas laiks, un dziedātājs Jānis Moisejs mūs aicināja doties līdzi uz salatēva namiņu, kurā dzirdējām mēs interesantākās Ziemassvētku pasakas no tādiem autoriem kā Hans Kristians Andersens, Margarita Stāraste, Brāļi Grimmi un Kārlis Skalbe, kā arī izdziedājām kopā skaistākās svētku dziesmas. 
Lai eņģeļi uz spārniņiem atnes laimi, prieku un piepildītas cerības!
Priecīgus svētkus!
Piedalās: Jānis Moisejs (dziedātājs), Annija Kopštāle (Latvijas nacionālās operas baletdejotāja).


NOVEMBRIS

Koncertlekcija “LĀČPLĒŠA DIENĀ” -  par godu 11. novembrim, Lāčplēša dienai, pazīstamie jaunās paaudzes mūziķi – dziedātāja Rūta Dūduma-Ķirse un komponists Jānis Ķirsis - ciemojās Patnī ar audiovizuālu koncertlekciju “Lāčplēša dienā” . Koncertlekcija ir izglītojošs, muzikāls stāsts par Latvijas vēstures notikumiem Lāčplēša dienā, kas šodien tiek svinēta, atceroties un godinot visus, kuri izcīnījuši neatkarīgu Latvijas valsti .
"Turi Latviju dziļi ieslēgtu savā sirdī.
Turi to kā lielāko dārgumu, ko nedrīkst pazaudēt.
Jo, zaudējis Latviju, tu zudīsi pats."
~Jānis Jaunsudrabiņš~
Mēs, patņi, vēlam Jums sirdssiltus Latvijas Republikas Proklamēšanas 103. gadadienas svētkus! ?? ❤️

SEPTEMBRIS

kirsisMūzikas-Smaida-Skolotāju diena.
Īpašie viesi: Rūta Dūduma-Ķirse un Jānis Ķirsis.
Prieks kopā būt! Skolas pagalmā ieskanējās Jāņa un Rūtas muzikālais priekšnesums, ievedot skolēnus burvīgā mūzikas ceļojumā!
Koncertlekcija “MŪSU STĀSTS PAR RĪGU - tas ir aizraujošs, muzikāli izzinošs ceļojums laikā un telpā, kas vēsta par Rīgas, Latvijas galvaspilsētas kā kultūras norišu lielpilsētas vēsturi, tagadni un nākotni.
https://janiskirsis.com/musu-stasts-par-rigu/