Aizvadītajā mācību gadā Patņa skolotāji aktīvi sadarbojās, piedāvājot skolēniem izzinošu un mūsdienīgu mācību procesu ar STEAM projektiem, kuros viens otru veiksmīgi papildināja un bagātināja eksakto zinātņu (S), tehnoloģiju (T), inženierijas (E), mākslu (A) mācību priekšmeti un matemātika (M). Lai projektus padarītu vēl aktuālākus, skolēni un skolotāji to veikšanā aktīvi izmantoja mākslīgā intelekta (AI) rīku sniegtās iespējas.
Šī aizraujošā STEAM mācību gada izskaņā katra klase prezentēja paveiktos projektus īpašā STEAM konferencē SEB Inovāciju centrā, kur tā ilga visa dienu un noslēdzās ar vērtīgu paneļdiskusiju par STEAM un AI, kurā runātāji bija 11. klases skolēni Artūrs un Francis, 12. klases skolniece Luīze, dizaina un tehnoloģiju skolotāja Kristīna Popila un angļu valodas skolotāja Santa Iesmiņa. Diskusiju moderēja matemātikas skolotājs Aleksandrs Vorobjovs.
Pēc pasākuma skolēni atskatījās uz šo mācību gadu, aizpildot izvērtējuma anketu. Visvairāk skolēniem patika 11. klases projekts, kurā tapa īsfilmas, AI izmantošana mūzikā un tulkošanā, kā arī argumentētās esejas rakstīšana ar AI kā asistentu un projekts par Viduslaiku pilīm. Kādus ieguvums no šiem projektiem saskata skolēni? “Ļoti palīdz attīstīt kritisko domāšanu, spēju praktiski pielietot zināšanas, kas ir iegūtas noteiktā mācību priekšmetā,” ieguvumus uzskaita Aleks. “STEAM projekti bieži ir izzinoši un noderīgi. To veidošanas laikā var iegūt jaunas zināšanas par aktuālām tēmām mūsdienu sabiedrībā un pasaulē,” rezumē Sabīne.
Paldies skolotājiem un skolēniem par paveikto!