Attālinātas mācības

2021./2022.m.g.
Attālinātais mācību process tiek nodrošināts MS Teams platformā.

Valstī noteikts papildu brīvlaiks no 25. līdz 29. oktobrim

Kā rīkojas Patnis?

Patnī tiek nodrošināts nepārtraukta sadarbību ar katru ģimeni, ar katru patni arī papildu brīvdienās!

✔️Matemātika, koris, sports, ķīmija, teātra māksla un visi pārējie mācību priekšmeti šonedēļ tiek piedāvāti katrai klasei atbilstoši īpašam stundu sarakstam, lai nostiprinātu atkārtojuma tēmas.

✔️Savukārt izglītojošas personības pašizziņas un emocionāli atbalstošas ārpusstundu tikšanās nodarbības paredzētas 7.-9.kl. skolēniem, kur kopā ar psiholoģijas skolotāju tiek gūts priekšstats par sevi un notikumiem apkārt.

2019./2020.m.g.
Attālinātās mācībās ir realizētas jau pilnas 5 nedēļas. Ir izmēģinātas dažādas metodes - pirmajās nedēļās saglabāts ikdienas stundu saraksts ar atbilstošiem darba plāniem, kad novērojumi liecināja, ka pamazām iestājusies rutīna. Nomainījām to pret nedēļu, kurā mācību saturs integrēts, katru dienu nosakot vienu mācību priekšmetu par dominanti. Taču šobrīd, kad saule spīd aizvien ilgāk, kad Latvija ir ziedos un gaida savu svētku dienu - 30 gadus kopš neatkarības atjaunošanas, ģimenēm tiek dota iespēja vairāk laika veltīt vērojumiem dabā, bērniem uzdevums eksperimentēt ar sēklu dīgšanu, veicot pētījumu un nedēļas mācību saturs tiek īstenots brīvā formā, lai katrs varētu izvēlēties laiku un veidu pēc sava bioloģiskā ritma. Joprojām piedāvājam ikdienas iespēju satikties "Patņa" virtuālajā skolā, lai rastu atbildes uz jautājumiem - kādi bija mani dienas uzdevumi? kā es ar tiem tiku galā? kuri uzdevumi bija jāizpilda nekavējoties, bet kurus varu izdarīt vēlāk? kā man labāk plānot savu aktīvo un brīvo laiku? Mēs ticam, ka šīs arkārtas situācijā gūtās prasmes mums noderēs, kad atgriezīsimies dzīvā ikdienā!

#tavaklase

Patnis līdzdarbojas projektā "Tava klase", nodrošinot daudziem Latvijas skolēniem iespēju apgūt mācību saturu. Šodien mūsu matemātikas un dabaszinību skolotāja Agnija Beinere stāstīja par ūdens veidiem dabā, piedāvāja iespēju pašiem pagatavot Nāves jūras un Baltijas jūras ūdeni. Nākamā tikšanās 6. maijā, kad pētīs upes un to veidus.

Vecāku un skolēnu aptaujas rezultāti par 1.attālināto mācīšanās nedēļu
Privātās vidusskolas Patnis 121 skolēns un 155 vecāki ir izteikuši viedokli par 1. attālināto mācīšanās nedēļu.

Atzinīgi vecāku vērtējumi par to, ka

  • patīk bērna noskaņojums. Bez stresa patstāvīgi ar visu tiek galā!
  • skolēni apguva jaunas prasmes,
  • patika, ka ir mācību plāns visai nedēłai. Var patstāvīgi organizēt mācību laiku. Skolēni varēja mācīties sev ērtā laikā,
  • bērniem ir vairāk individuālais darbs, bet ne visi ir pie tāda pieraduši. Mani priecē tas, ka bērniem ir jāmācās pašiem plānot darbu un ir palielinātais individuālais pienesums,
  • viss norit gludi, atbilstoši situācijai,
  • pirmajās dienas bija šoks, ka ir ļoti liels darba apjoms un visu vajag bērnam paskaidrot, kopā ar viņu uztaisīt, bet pēc tam kopā iekļaujamies procesā un strādāt kļūst daudz vieglāk,
  • skolotāji izcili bija sagatavojušies, mega ātri ziņoja par to, ja bērnam kaut kas aizmirsās vai kaut ko nebija dzirdējis. Skolotāji bija ļoti koncentrējušies uz to, lai viss ritētu veiksmīgi!
  • bērna vārdiem: “Ir foršāk, bet grūtāk!” Bērns vecākus šonedēļ nav iesaistījis mācību procesā un centās pats tikt galā. Nedēļas nogalē kopīgi pievērsīsimies tiem “astes” uzdevumiem, kur nepieciešama palīdzība,
  • ir bijis sekmīgs modelis, ka bērns mācās patstāvīgi, bet skolotājs kontrolē procesa norisi,
  • ir skaidrs plāns, kuram var sekot līdzi gan bērns, gan vecāki.

Vecāki iesaka. Ir vērts padomāt, ka

  • ar katru dienu bija labāk. Vienīgi vajadzētu samērot dienas darbu apjomu katrai dienai vienādi,
  • skolēni pavada pārāk daudz laika pie datora,
  • jauna pieredze, dienas kārtība, daudz apgūstamās vielas,
  • gribētos vairāk stundu onlainā,
  • bez vecāku palīdzības bērns netiktu galā.

Atzinīgi skolēnu vērtējumi par to, ka

  • nedaudz grūti, bet forši,
  • ļoti jautri, sākumā bija nedaudz grūti, bet ar laiku jau ieies ritmiņā. Konkrēti ar savu klasi varam ļoti labi sadarboties un izpalīdzēt viens otram,
  • manuprāt, bija interesantāk, nekā mācības skolā,
  • skolotāji ir izdomājuši radošus veidus, kā labi iemācīt,
  • liekas, ka ir grūti, bet nav.

Skolēni iesaka. Ir vērts padomāt, ka

  • iespējams pārāk daudz darbu, bet tiešsaistes ir ļoti produktīvas,
  • daļēji liekas, ka mācīšanās ir izstiepta pa visu dienu,
  • nebija viegli, bet ar mammas palīdzību tiku galā,
  • bija labi, bet, zinot mani, es drīz izdegšu ar tālmācību.

Pateicamies visiem Patņiem par ieinteresētību un atbalstu attālinātā mācību procesa nodrošināšanā un viedokļa izteikšanā!
#komandasdarbs